Foto: Twitter Alexa Landestoy
7. září 2022, 8:09
Tomáš ZatloukalMálokdy se stane, že pozornost při rozhovoru s profesionálním hokejistou poutá víc než on samotný jeho oděv. Tedy pokud zrovna nemluvíte s Davidem Pastrňákem cestou na zápas, svými pestrými obleky je už proslulý. Tohle je ovšem jiný případ. Hendrix Lapierre měl na sobě při setkání se zámořskými novináři dres Washingtonu pro sezonu 2022/23.
Ne, Capitals nechystají nostalgický návrat po vzoru buffalských Šavlí a jejich bizoní hlavy, pozdvižení vyvolalo cosi jiného na Lapierrovu trikotu.
Za vše může logo.
Nevelké, pro někoho s poruchou barvocitu z neustálého zírání na extraligové věšáky na reklamy, co jsou vydávané za uniformy zdejších hokejových klubů, snadno přehlédnutelné.
Pro Kanaďany a nějaké ty Američany, co něco ví o hokejových dějinách, ovšem představuje svatokrádež. NHL totiž vstupuje do nové éry – od sezony 2022/23 povolila klubům mít až dva různé sponzory na svých dresech.
NHL ? reklamy na dresech pic.twitter.com/9kDjYvj4iQ
— Jiří Vítek (@JVitek94) September 6, 2022
Trikoty tak už nebude hyzdit jen značka výrobce (německého oděvního giganta Adidas), ale po evropském vzoru i partnerů jednotlivých organizací. To kvůli tomu, že vinou koronavirové krize přišli vlastníci o znatelnou část příjmů.
Aspoň tak zní citované vysvětlení, mnozí ale správně podotknou, že se k našití reklam v NHL schylovalo už delší dobu.
Hokejová profiliga zpravidla následuje trendy z ostatních velkých sportovních soutěží a sponzory najdete nějaký ten pátek už v basketbalové NBA, konkrétně už od roku 2017.
The NHL jersey ad, as modeled by @Capitals Hendrix Lapierre pic.twitter.com/WZwLSCgeSz
— Greg Wyshynski (@wyshynski) September 6, 2022
Lapierre má na hrudi nápis Caesars Sportsbook, což překvapí asi málokoho. Washington se před časem stal prvním klubem, co oznámil jméno vybraného sponzora (druhého pro venkovní sadu dresů ještě představí).
Otazníkem bylo, jak budou reklamy, které mohou zabírat jen 7,6 centimetru na 8,9 centimetru (tedy prostor, co by zhruba zakryla hokejová kartička), vypadat.
Odpověď vidíte sami. Co říkáte, zvyknete si? A pořídili byste si trikot svých favoritů z NHL s reklamní nášivkou?
ISSN 1214-5718 | dotazy na redakci: redakce@hokej.cz, obchod/reklama: obchod@hokej.cz, technický provoz: webmaster@hokej.cz